Urząd Gminy Kotla

ul. Głogowska 93
67-240 Kotla

tel. 76-8318-361
      76-8318-313
fax 76-8318-308
e-mail:
gmina@kotla.pl

QR Code Infof JPG

Godziny pracy:
dzień godziny
pn  7:30-15:30
wt  7:30-17:00
śr  7:30-15:30
czw  7:30-15:30
pt  7:30-14:00

Konto bankowe
Bank Spółdzielczy we Wschowie, O/Kotla
nr: 49 8669 0001 0180 8317 2000 0043


 

Gmina Kotla Folder informacyjny

Ścieżka Leśna Dolina Ulotka JPG
 

Regionalny System Ostrzegania - aplikacja na android

Strona główna

Realizacja projektu pn. „Indywidualizacja nauczania w Gminie Kotla”

piątek, 11 stycznia 2013 14:36
-
alt
 
Od września 2012 r.  w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Kotli i Szkole Filialnej w Chociemyśli realizowany jest projekt pn. „Indywidualizacja nauczania  w Gminie Kotla” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
 
Na potrzeby projektu zakupiono w miesiącu wrześniu niezbędny sprzęt i pomoce dydaktyczne.
W wyniku oszczędności poprzetargowych w miesiącu grudniu dokonano zakupu dodatkowych pomocy dydaktycznych do zajęć gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy. Są to m.in. ławeczki gimnastyczne, kocyki, piłki gumowe, szarfy, oraz tzw. „kamienie rzeczne”, „sensoryczne kamienie” oraz „niespokojne stopy”.  Nowe pomoce przyczynią się do zwiększenia jakości prowadzonych zajęć, co wpłynie na zminimalizowanie zdiagnozowanych wad postawy. Grupa uczestników zajęć korekcyjnych jest najbardziej liczną grupą obejmującą 40 dzieci, stąd też potrzeba szerokiego wsparcia problemu wynikającego z wad postawy u dzieci.
 
Celem głównym projektu jest wsparcie indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III. Łącznie projektem jest objętych 83 uczniów, z tego 38 uczniów zostało zakwalifikowanych do wzięcia udziału w co najmniej dwóch rodzajach zajęć. 
 
W ramach projektu prowadzone są:
-  zajęcia z gimnastyki korekcyjnej, 
- zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu (w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji),
- zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne,
- zajęcia logopedyczne dla dzieci w zaburzeniami rozwoju mowy.
 
Łącznie utworzono 25 grup zajęciowych. Grupy liczą od 4 do 10 uczniów co sprzyja indywidualnemu rozwojowi uczniów. W roku 2012 (od września do grudnia) w sumie odbyło się 325 godzin zajęć. Do końca roku planowanych jest jeszcze 425 godzin, co pozwoli zminimalizować zdiagnozowane problemy.
 
Wartość projektu wynosi 58.167,75 zł. Projekt w całości finansowany jest ze środków zewnętrznych.